Princess 201951

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 201951 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

janhanneke 17-10-2013
Geschreven voor: Princess 201951

Wij hebben twee keer deze citruspers gehad. De tweede nadat de eerste het had begeven en wij nog precies voor de laatste week een beroep op garantie konden doen. Na een ruim jaar gebruik en dus ook na de garantieperiode, begaf ook het motortje van dit tweedexemplaar het. Duurzaamheid is dus ver te zoeken. Zolang' ie het deed, waren we redelijk tevreden over het apparaat. Moest wel tussentijds, na ongeveer 2 sinaasappels worden schoongemaakt, omdat de sapafvoer verstopte.

ien56 29-04-2012
Geschreven voor: Princess 201951

Fantastische citruspers, ware het niet dat 'ie al na 10 maanden van dagelijks gebruik kapot ging. Gisteren teruggebracht naar de winkel. Gelukkig kreeg ik zonder meer mijn geinvesteerde 90 euro's terug. Volgens mij is hij nu niet meer in de handel. Gezien eerdere reviews, zou ik 'm ook niet meer kopen. Wie weet voor mij een betrouwbaar alternatief?

DvanG 24-01-2012
Geschreven voor: Princess 201951

Ben helemaal in mijn nopjes. Vergeleken bij mijn oude simpelere citruspers is deze vrij stil en pers goed en snel. Heb eerst wat research gedaan voor ik besloot deze aan te schaffen. Omspoelen onder de kraan is zo gebeurd. Ik drink nu elke ochtend heerlijke verse jus.

IHarleman 13-06-2011
Geschreven voor: Princess 201951

In tegenstelling tot de vorige berichten ben ik zeer positief. Ik heb eerst het vorige model gehad met metalen kegel; deze raakte heel snel verstopt en de druppelstop was waardeloos. Ondanks het feit dat ik geen aankoopbon had kreeg ik, nadat de deksel afgebroken was, een compleet nieuw apparaat thuisgestuurd!Prima service dus! Ik vind deze nieuwe versie super! Makkelijk schoon te maken ,de motor is sterker, druppelstop werkt en hij raakt echt niet snel verstopt!

pronkrug100 07-03-2012

Hallo I Harleman,
Ik las jou review en vroeg mij af waar jij je pers besteld had. Je had nl hele goed service gekregen!
m.vr.gr. Petra

marianne stevens 14-02-2011
Geschreven voor: Princess 201951

Hoef hier verder niet over uit te wijden. Voorgangers hebben al hun verhaal gedaan. Steeds verstopt door vruchtvlees en de kegelbak slaat vast. Je kan hem met geen mogelijkheid los krijgen. Ook de garantie is heel slecht. Ben aan de 2de kegelbak toe (zelf betaald na telefonisch kontakt met Princess). Raadt aan dit apparaat nooit te kopen. Waardeloos. Ja, ziet er mooi uit op het aanrecht. Waardeloos

Gerbrand1011 03-02-2011
Geschreven voor: Princess 201951

Dit apparaat oogt mooi maar is beslist niet duurzaam.
Op een geven moment hoorde ik gerommel in het motorblok en vervolgens defect.
Andere reviews wijzen ook uit dat dit apparaat niet gebouwd is voor jarenlang "gebruiksplezier".
Ook de trechtermond van het sapreservoir raakt gauw
verstopt bij gebruik van nogal "vlezige" sinaasappels.

Niet kopen dus dit apparaat.

Een Santos is een betere optie. Wel wat duurder maar gaat zeker 10 jaren mee.

P.DG 29-11-2010
Geschreven voor: Princess 201951

Van bij het begin de uitgang aangepast zodat deze niet elke maal verstopt geraakt. Juist na de garantie periode werkt motor niet meer. Zelf gedemonteerd en blijkt dat de "plastic" nok, die dienst doet om de aan- uitschakelaar te bedienen is afgebroken. Mailtje gestuurd naar Princess. Kunnen dit niet vervangen?? juist buiten garantie! nogmaals mail gestuurd geen antwoord! Telefonisch blijven ze ook doof. Website van Princess: "Wij geven in Nederland en België 2 jaar volledige garantie en ook daarna hanteren wij het begrip service met coulance." Niets van gemerkt. NOOIT geen Princess meer in huis!!!

Sjanie67 18-11-2011

uhm.....nooit geen betekent eigenlijk: altijd
maar dat is niet wat u bedoelt denk ik....;-)

R. Bachofner 25-12-2009

---------- update review, 25-12-2009 ----------
In dec 2006 gekocht, nu net voor de kerst begeeft hij het. De as draait niet meer.
Dus 3 jaar iedere dag intensief gebruikt. Nadeel: klein sapgaatje waardoor hij snel verstopt raakt, niet voor citroen/grapefruit.
Voordeel: perst goed,makkelijk in gebruik. We gaan er weer een kopen, hopelik hebben ze na 3 jaar e.a. verbeterd.

---------- 1e review, 18-01-2007 ----------
Toch maar besteld, apparaat is opmerkelijk stil (vergeleken met onze super philips sapcentrifugehr1861) perst goed en goedschoon te houden. Helaas net erg geschikt voor grote sinasappelen of grapefruits.

Kritische Consument 10-01-2009
Geschreven voor: Princess 201951

Zeer eenvoudig apparaat, werkt snel en geruisloos. Gebruiksgemak is top! Makkelijk schoon te spoelen.

MVDM01 15-09-2008
Geschreven voor: Princess 201951

Prima apparaat. Werkt snel, vrij geruisloos en is snel weer proper te maken.

Hier enkel tips voor het gebruik:
- Teutje verstopt bij persen van meerdere vruchten: Schut met de plastiek houder. Hierdoor komt het sap snel weer vrij.
- Plastiek houder zit vast: Hef ter hoogte van het teutje de plastiek houder iets op en steek er een vork (de tanden naar voor) tussen en gebruik dit als een hefboom.

MvQ 15-06-2008
Geschreven voor: Princess 201951

Na eerdere positieve review, toch wat kanttekeningen:

Zoals al eerder vermeld is de druppelstop meer een complete stop (om de haverklap verstopt). Na verwijdering vindt er nog steeds vaak verstopping van de uitloop plaats (gewoon te klein gemaakt).

Het aan-uit mechanisme in de klep is door indruppelend sap te kleverig geworden, waardoor eht niet meer goed werkte. Is wel (eenvoudig) zelf te reinigen, maar dan moet je e.e.a. wel uit elkaar durven te schroeven.

Ik wilde de uitloop eens lekker uitkoken, maar daar kan het dus niet tegen ;-0. Vervorming van het plastic. Gelukkig paste het nog wel. Echter, ong. 1 maand geleden is het hele apparaat er mee gestopt (geeft nu direct kortsluiting als je hem aansluit.).

Dit na nog geen twee jaar, ik verwachte dat je voor dat geld een deugedelijker apparaat krijgt!

Frank7 14-01-2008
Geschreven voor: Princess 201951

Deet het prima, de eerste maanden. Nu is er een probleem met de perskegel. Normaal kan je die zonder moeite van de pen opliften om hem daarna schoon te maken. Dat gaat niet meer,of met veel moeite,wrikken,met handen en voeten. Nee,dit zou niet mogen voorkomen.

Ross Strube 16-12-2007
Geschreven voor: Princess 201951

Ik heb al tweemaal een Princess citruspers gekocht.
Van beide is inmiddels (niet de moter) de as vastgelopen.
Beide na ongeveer 1 jaar. Net na de garantie periode dus. Hoe kunnen ze het zo uitmikken!
Ik ga nu iets anders proberen (Gastroback of Solis?).
Volgens mij is er echt sprake van een constructiefout bij de Princess.

Julie1 20-09-2007
Geschreven voor: Princess 201951

Na jaren met de hand op een electrische citruspers de sinaasappels te hebben uitgeperst hebben we deze gekocht. Een fijn apparaat, als je elke morgen verse sinaasappelsap wilt persen. Elke keer na gebruik gemakkelijk schoon te maken: spoelen onder de kraan of in de afwasmachine. Het handigst vind ik het om de halve sinaasappel in het vormpje te klemmen en dan op de pers drukken. Hij staat nog mooi ook in de keuken!Ik vind het een aanrader!

Jenny 2007 12-07-2007
Geschreven voor: Princess 201951

Heb deze juicer een paar dagen in bezit en deze bevalt prima tot dusver. Qua gebruikersgemak en vormgeving absoluut een 10 waard. De duurzaamheid kan ik niet beoordelen. Daarvoor gebruik ik de juicer nog te kort.

maxsr 11-06-2007
Geschreven voor: Princess 201951

Wij hebben het apparaat anderhalf jaar gehad. Het zat regelmatig verstopt. Het kan geen kleine vruchten aan en ook geen grotere grapefruits. Alleen een gemiddelde sinaasappel. Bij al te vlezige sinaasappels zit het tuitje snel verstopt. Nu heeft de motor het begeven. Wat ons betreft een tegenvaller.

GJE 01-06-2007
Geschreven voor: Princess 201951

Druppelstop direct verwijderd. Is echt een onding. Vaak verstopping. Uitloop van de sapopvangbak is niet schoon te maken. Af en toe komen zwarte stukken mee met het sap. Betreft mijns inziens bedorven vruchtvlees. Slecht bruikbaar voor citrusfruit met verschil in grootte. Volgens Princess moet je die maar met de hand doen.
Het professionele imago wordt absoluut niet waargemaakt. Het apparaat heeft echt een hygiëneprobleem.
Nooit meer Princess.

henky 31-03-2007
Geschreven voor: Princess 201951

super apparaat waar het voor bedoeld is met een mooi uiterlijk, makkelijk te reinigen, hoge sap opbrengst

Jurgen74 07-10-2006

Ideaal apparaat. Haalde normaal uit 3 sinasappels een vol glas, dat lukt nu met
2. Ideaal schoon te houden (ik zet 'm gewoon in de vaatwasser, blijft ie goed
schoon). Lekker stil en staat nog mooi op het aanrecht ook. Wat mij betreft een
aanrader.

MvQ 26-08-2006
Geschreven voor: Princess 201951

Ik had gezien de twee reviews zo mijn bedenkingen maar was het handmatig persen
beuh.

Apparaat gekocht en ik ben er helemaal weg van. Persen gaat echt supersnel, en
het schoonmaken gaat eigenlijk heel makkelijk (gewoon direct na gebruik met
(heet) water afspoelen en klaar.

De klep is makkelijk verwijerbaar en kan dan ook schoongemaakt worden.

Het apparaat perst absoluut beter en VEEL sneller dan de handpersmachine die we
hadden (TEFAL). Schoonmaken gaat ongeveer even makkelijk tot makkelijker.

Een echte aanrader wat mij betreft!

mhollemans 19-05-2006
Geschreven voor: Princess 201951

Aanvankelijk was ik enthousiast maar het schoonmaken is niet makkelijk. Vaak
verstoppingen en na verloop van tijd bleken er allemaal zwarte stukken mee te
komen. Bedorven vruchtvlees wat achter blijft in de vulopening. Ook het
druppelstop klepje is al afgebroken.
Tot twee keer toe dit gemeld aan Princess maar die geven geen antwoord.
Voor mij geen Princess apparaat meer.

pinnypop 28-03-2006
Geschreven voor: Princess 201951

Ik ben er niet zo gek mee. Het apparaat is leuk om te zien, maar het
gebruiksgemak is niet je van het.
Ook is het schoonmaken een klusje op zich omdat er nog wel eens prut onder het
persgedeelte loopt.
Inmiddels is ie ook gesneuveld na ongeveer 2 jaar niet echt intensief gebruikt